FUCK CANCER!

I januari fick min pojkväns syster Lisa veta att hon hade bröstcancer.
Hon är en av ca 800 personer mellan 16-30 år som får cancer varje år.

Jag ville hjälpa Lisa på något sätt, men visste inte hur. Jag är ju inte direkt forskare som kan komma på botemedlet mot cancer, men jag ville göra nånting.
Jag tror att man kan alltid påverka saker, även om man bara är en person.

Nästa fredag (18 maj) har jag arrangerat en välgörenhetskonsert till förmån för föreningen www.ungcancer.se

Ung Cancer är en förening som fungerar som träffpunkt för unga människor med cancer där de kan prata med andra i samma situation.

Banden som spelar är The Happy Chaps härifrån Luleå och min pojkväns band Dusty Diamonds från Piteå.


Det kanske inte är mycket men det är mitt sätt att hjälpa till.


FUCK CANCER!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du hjälper mer än du kan förstå. Blir så glad att du tagit dig tid att tänka lite extra på oss som blivit drabbade av cancer. Du är en otrolig människa och du ska bara veta hur glad jag är för att just du finns i mitt och min familjs liv. Erica du är fan bäst :) <3

2012-05-08 @ 11:30:36
URL: http://ungmedcancdr.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja Erica du har ett stort hjärta och enorm drivkraft:)Vi är också så glad att Matte hitta dej och du finns i vår familj:)

2012-05-08 @ 19:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0