..........................

Läste igår om Herculesplanet som troligen störtat runt Kebnekaise.
Tänkte ringa pappa då han jobbar som tekniker på bla Hercules men såg att det var ett norskt plan så då kunde man pusta ut.


Hemskt att säga så men vad fan hade jag gjort om det var min pappa på planet.







Hoppas de hittar dem snart.

Pappa trodde att de inte kunde hålla höjden och flygit in i en bergvägg då de hade ropat om att de hade problem med planet.


Jag har flygit med en Herca tidigare till Gotland. Det är ett stort plan som kan ta bilar och större fordon så det var egentligen tur att det inte var mer folk på planet.



Min pappas bästa kompis Lennart var helikoptermekaniker på f21 räddningshelikopter som år 2000 skulle rädda en 80-årig gubbe som satt fast på Kebne.
Fattar inte varför en 80-åring försöker bestiga sveriges högsta berg.

Det som hände var iaf att helikoptern Lennart var i slog i bergväggen med ena rotorbladet och störtade.
Alla 3 i besättningen dog.
Han var världens snällaste och det är många som saknar honom.




Vila i frid Lennart Söderlund och alla andra som avlidit i Kebnefjällen.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah ska kanske undersöka dollarstore också. Var ett tag sedan man var där!



Min pappa jobbar också inom försvaret på f21. Han blev skickad till afghanistan en sommar. Hujja vad man var orolig!

2012-03-17 @ 14:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0